Konferencja

Skuteczny

mobile marketing

Chcąc efektywnie sprzedawać w sieci i docierać do nowych klientów bardziej niż kiedykolwiek powinieneś skupić się na użytkownikach mobilnych. Zarówno marketing treści, jak i pozycjonowanie w internecie muszą uwzględniać preferencje osób korzystających ze smartfonów i tabletów, które już w 2018 roku generowały ponad 60% całego globalnego ruchu internetowego. Coraz większa liczba osób robi także zakupy przez urządzenia przenośne. Nasuwa się więc pytanie: jak prowadzić działania reklamowe, by w pełni wykorzystać potencjał sektora mobile? Na to pytanie odpowiadamy w omawianych poniżej zagadnieniach.

Czytaj dalej

Skuteczny mobile marketing

Czy wiedziałeś, że przeciętny posiadacz smartfona na korzystaniu ze swojego telefonu spędza aż 3 godziny dziennie? Z raportu platformy eMarketer jasno wynika, że na urządzenia mobilne przeznaczamy więcej czasu niż na oglądanie telewizji, słuchanie radia czy korzystanie z sieci na laptopach i komputerach stacjonarnych. To właśnie kanał mobilny staje się podstawowym sposobem korzystania z mediów, ale również głównym narzędziem zakupowym. Właśnie dlatego, promując swój e-sklep lub markę przez pozycjonowanie w internecie czy wartościową treść, nie tylko nie możesz pomijać potrzeb użytkowników mobilnych, ale właśnie do nich powinieneś dostosowywać działania reklamowe w sieci.

Strony www przyjazne dla użytkowników mobilnych

Pierwszym krokiem, pozwalającym na przyciągnięcie użytkowników przeglądających treści w internecie na smartfonie, jest stworzenie przyjaznej dla urządzeń mobilnych strony www. Technologia RWD (Responsive Web Design), odpowiadająca za poprawne wyświetlanie się wszystkich elementów witryny na niewielkich ekranach narzędzi przenośnych, to obecnie podstawowy standard projektowania stron www. Serwis zoptymalizowany pod mobile to również warunek efektywnego pozycjonowania w internecie. Obecnie Google jest na etapie wprowadzania rewolucyjnych zmian w swoich algorytmach. Celem tych działań jest promowanie w wynikach wyszukiwania stron z odpowiednio zaprojektowaną wersją na telefon lub tablet.

Jak aplikacje mobilne wspierają marketing?

Kolejnym narzędziem, które pomoże Ci prowadzić działania marketingowe wśród rosnącego grona użytkowników mobilnych, jest aplikacja na telefon. Dla wielu osób korzystanie z "apek" stanowi jedyną formę przeglądania internetu – nic dziwnego, że ostatnie lata to prawdziwy wysyp nowych programów. Własną aplikację ma niemal każda licząca się na rynku firma. Niezależnie od branży, oprogramowanie mobilne pozwala skutecznie angażować użytkowników, a rozwój szybkiego internetu, technologii GPS czy szerokie zastosowania aparatów w telefonach dają nieograniczoną przestrzeń do skutecznych marketingu – zarówno online, jak i offline.

Dopasuj komunikaty do urządzeń przenośnych

Planujesz promocję swojej marki lub konkretnego produktu/usługi przez marketing treści bądź kampanię Google Ads? Zadbaj o to, by wszystkie elementy kampanii zostały odpowiednio zoptymalizowane również pod kątem urządzeń mobilnych. Pod uwagę musisz wziąć przede wszystkim takie aspekty jak:

  • dopasowanie rozmiarów grafik i banerów do mniejszych ekranów,
  • sposób prezentacji nagłówków, objętość opisów,
  • odpowiednie formatowanie oraz układ treści ułatwiający jej przyswajanie na smartfonie,
  • wykorzystanie zaawansowanych funkcji analitycznych, pozwalających optymalizować kampanie pod kątem użytkowników mobilnych, ich preferencji, posiadanych urządzeń, systemów operacyjnych itp.

Odpowiednio zaprojektowana ścieżka zakupowa kluczem do sukcesu

Uwzględnienie urządzeń mobilnych w kampaniach reklamowych pozwala lepiej zrozumieć podejście konsumentów do procesu zakupowego, jednocześnie zwiększając liczbę potencjalnych kontaktów z marką. To właśnie pod wpływem ich odpowiedniej ilości podejmowana jest zdecydowana większość decyzji zakupowych. Dlatego planując pozycjonowanie w internecie lub kampanie z obszaru content marketingu, warto wykorzystać wszystkie dostępne kanały komunikacji.

Przewiń w dół

Wpływ pozycjonowania i optymalizacji na mobilną sprzedaż

Działania w obrębie strony internetowej oraz budowanie popularności witryny na zewnątrz pozwalają skutecznie rywalizować z konkurencją o klienta. Pozycjonowanie i optymalizacja serwisu mają niebagatelny wpływ na wyniki sprzedaży – także wśród osób korzystających z urządzeń przenośnych. Jak regularne i odpowiednio zaprojektowane działania SEO przekładają się na wzrosty sprzedażowe i co zrobić, by maksymalizować liczbę odwiedzin w kanałach mobilnych?

Jaki jest główny cel pozycjonowania w e-commerce?

Planując dowolne działania SEO dla sklepu internetowego, należy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie o cel kampanii dla e-commerce. Samo zwiększenie liczby wejść na stronę dzięki poprawie widoczności to za mało. Priorytetem w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów internetowych powinno być zwiększenie współczynnika konwersji. Mówiąc prościej: zwiększony ruch na stronie będzie wartością dodaną dopiero wtedy, kiedy przełoży się na wyższą sprzedaż produktów lub usług.

Dlaczego warto wdrożyć SEO w e-sklepie

Wykonywanie optymalizacji serwisu, podobnie jak reklama PPC czy content marketing, pozwala firmom e-commerce zaistnieć w sieci na szeroką skalę. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym kampaniom pozycjonowania możliwe jest znaczne zwiększenie ruchu zarówno do witryny, jak i w jej obrębie. To, ile odwiedzin ma strona, często decyduje o liczbie klientów, którzy ostatecznie skorzystają z jej oferty. Jednocześnie, optymalizacja pod kątem odpowiednich słów kluczowych daje gwarancję, że do Twojego serwisu www nie będą trafiały przypadkowe osoby, ale użytkownicy realnie zainteresowani ofertą marki.

Optymalizacja sklepu pod mobile – o czym pamiętać?

Biorąc pod uwagę, że coraz więcej osób korzysta z sieci za pomocą smartfonów i tabletów, ważne jest optymalizowanie kampanii SEO właśnie pod kątem użytkowników mobilnych. Uwzględniając rosnącą liczbę internautów, używających niemal wyłącznie urządzeń przenośnych, optymalizacja sklepu e-commerce powinna dotyczyć przede wszystkim takich obszarów jak:

  • dostosowanie sposobu wyświetlania witryny do różnej wielkości ekranów,
  • logiczna architektura strony, pozwalająca łatwo przejść przez proces finalizacji zamówienia,
  • optymalizacja treści pod kątem smartfonów i tabletów,
  • poprawnie wykonane linkowanie wewnętrzne,
  • wdrożenie elementów ważnych z punktu widzenia UX,
  • uproszczenie ścieżki zakupowej, minimalizujące liczbę porzucanych koszyków.

Content marketing pomaga sprzedawać mobilnie

Jednym z podstawowych elementów wpływających na to, ile odwiedzin ma strona e-commerce, jest wartościowy content. W sklepach internetowych ma on szczególne znaczenie. Z jednej strony, unikalne, nasycone słowami kluczowymi treści wspierają pozycjonowanie, pozwalają budować popularność serwisu i pozyskiwać nowych użytkowników. Z drugiej – dokładny, wyróżniający się na tle konkurencji opis produktu często wpływa na decyzję o zakupie. Oczywiście, większość e-sklepów umożliwia kontakt telefoniczny, mailowy lub na czacie. Jednak to informacje na karcie produktu lub w opisie kategorii powinny odegrać podobną rolę, co rozmowa z doradcą w sklepie stacjonarnym.

Przewiń w dół